KENTSEL DÖNÜŞÜM
Kentsel Dönüşüm Kredisi
KENTSEL DÖNÜŞÜM BAŞVURU AŞAMALARI
 
Kentsel Dönüşüm Kanunu kapsamında eski, ekonomik ömrünü tamamlamış, depreme dayanıksız binalarınızı Kentsel Dönüşüm Kredisinden yararlanarak yeniden inşaa ettirebilirsiniz.Kentsel dönüşüme girmiş Binanız Kat Karşılığına uygun ise Kentsel Dönüşüm Kredisi kullanarak ev de satın alabilirsiniz. Riskli binadaki Kiracılar da Kentsel Dönüşüm Kredisinden yararlanarak Ev satın alabilirler.Kentsel dönüşüm projesinden faydalanarak evini yıktıran vatandaşlara devlet kredi desteği sağlıyor.
 
KENTSEL DÖNÜŞÜM KREDİSİNİ HANGİ BANKALAR VERİYOR?

Kentsel dönüşüm kredisini TC Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile anlaşma sağlamış Bankalar vermektedir. Hemen her Bankanın Bakanlık ile anlaşması mevcuttur.
 
Kentsel Dönüşüm Kredisi ve Desteğinden faydalanabilmek için gereken aşamalar aşağıdaki gibidir.

1. Belediye İmar Müdürlüğü veya Tapu Müdürlüğü’ ne başvurarak arşivden mevcut binanıza ait statik – mimari projeler (var ise) temin edilir.
2. Bina Deprem Risk Raporu almak için binaya ait (var ise) mevcut projeler, tapunuz (?Daire Tapusu, Kat mülkiyetiniz ( İskanınız) yok ise daireye ait hisseli arsa tapusu), nüfus? cüzdanı fotokopisi, Tapu Müd. den alınmış Bağımsız Bölüm Listesini gösterir belge ile T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Lisanslı bir mühendislik firmasına başvuru yapılır.
3. BAKANLIK Lisanslı Mühendislik firmasının binanızda yapacağı teknik?inceleme, tespit ve çalışmalar sonucu binanız için Deprem Risk Raporu hazırlanır.
4. Hazırlanan Deprem Risk Raporu Bakanlık Lisanslı Mühendislik?firması tarafından bağlı bulunduğunuz İl Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Kentsel Dönüşüm ?Müdürlüğü’ne en geç yedi gün içinde bir üst yazı ile sunulur.
5. Bakanlık; Deprem Risk Raporunu 10 gün içinde inceleyerek eksik yok ise onaylar. Rapor? sonucu binanız riskli ise Bakanlık Tapu Müd. bir yazı ile bina tapu kütüğüne ?Riskli Yapı şerhini koyar. ( Alım Satım Yapılabilir – Bilgilendirme şerhidir)
6. İlgili Tapu Müd.’ den tüm kat maliklerine Bakanlık Resmi Yazısı iletilir. (Resmi yazısının? size tebligatı ile 15 gün içinde İlgili Bakanlık İl Müdürlüğüne rapor için itiraz hakkınız var.)? Resmi yazının size tebliğinden sonra binanız riskli ise 60 gün içinde bina maliklerinin en? az 2/3 (tapu hisse) çoğunluğu ile Bina Ortak Karar Protokolü hazırlanıp imza altına alınır. (Binayı? nasıl, ne zaman, ne şekilde, kime, hangi dağılımla yaptıracağınız kararını alırsınız.)
7. Bina Ortak Karar Protokolü bağlı bulunduğunuz İl Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü’ne bilgi amaçlı bir dilekçe ile sunulur. (2 ay içinde 2/3 çoğunlukla Bina Ortak Karar protokolünü imza altına alamazsanız binanız Bakanlıkça yıkılacaktır.)11
8. Binanın yeniden inşaatı veya güçlendirmesinin yapılması için bir müteahhit şirket bulunur. Tüm Belediye Projeleri hazırlanır ve ilgili belediyeden ruhsat alınır.
9. Binanızın yeniden inşaatı veya takviye – güçlendirmesi için Bakanlık ile anlaşma sağlayan Bankalara Kentsel Dönüşüm Kredisi için başvuruda bulunulur. (Kentsel dönüşüm kapsamında verilen kira yada yapım kredilerinden sadece biri kullanılabilir. Aynı anda devletçe faiz indirimi sağlanmış 2 kredi kullanılamaz.)
10. Kentsel Dönüşüm Kira Yardımı için Bakanlık İl Müdürlüğü’ ne başvurulur (18 ay / Aylık 650TL ile sınırlı)
11. Binanın yeniden inşaatı ve güçlendirme uygulaması için kat maliklerinin ortak karar ile? seçeceği müteahhit – inşaat şirketi ile sözleşme yapılır ve yeni binanızın inşaatına başlanır. (Yeni binanızın inşaatı yapı denetim şirketleri ve kentsel dönüşüm kredisi kullandı iseniz bankaların uzmanları tarafından her aşamada denetlenir.)
12. Yapımı tamamlanan binanız için bağlı olduğunuz belediyeden (Depreme dayanıklı, projesine uygun yapılmış, eksiksiz bina anlamına gelen) İSKANLI TAPULARINIZ alınır.
© Copyright 2024 Seferoğlu İnşaat Güven Mah.Hanzer Sok.No:27/B Güngören / İSTANBUL Tel : 0(212) 677 70 76 - E-Posta : info@seferogluinsaat.com.tr Tasarım : GWT